Wednesday, April 15, 2009

bila dengar lagu lagenda nyanyian shiela majid, mesti aku teringat cikgu sains form 3 aku kat mrsm. Waktu tu dia cuba menerangkan kejadian persenyawaan ovum dan sperma. Aku teringat budak paling jahat dlm kelas aku, aku rasa dia dah jadi doktor. Teringin gak jumpa dia, jgn salah sangka coz aku nak tgk dia yang pailang dulu, pukul org, ketua gangster, etc mcmana bentuk hidup dia skrg!!

Ok, bersama lah kita hayati lagu ini:

Sejuta bintang di angkasa sinarnya mempesona
Sebutir bintang di taman seni cahayanya berseri
Biar bertahun masa beredar
1 wajah 1 nama takkan pudar

Tetap jelas di ruang mata setiap gerak gaya
Bergetaran merdu sinar di persada budaya
Hingga kini menjadi sebutan
Tetap terpahat namamu diingatan

** Kau lah satu-satunya
Diantara berjuta insan teristimewa
Patah tak tumbuh lagi
Hilang belum berganti kerana kau tersendiri

Kau kebanggaan kita
Kau budayawan bangsa
Engkau...LAGENDA

Ulang **

No comments: