Monday, July 19, 2010

Aku dah kena buasir

Perasaan aku bercampur baur. Perasaan sedih, takut, risau....kenapa aku kena buasir? Tolong la...dalam kita berjaga-jaga masih terkena juga.

Air masak hampir 2 liter aku minum tiap hari. Betul...tak tipu. Lepas proses kumuhan, aku replace balik dengan secawan air. Betul...tak tipu!

Buah....betik aku telan sebijik last week, tiap hari tanpa miss. Sambil tu ada gak aku ambil epal merah, anggur merah...durian? Idak la jadi kegemaran aku walau ayah aku beli jenis tembaga ke, D24 ke, kampung ke...hape aje la...! Cuma prune je tak masuk dalam menu aku last week.

Sayur? Iyea...aku makan. Kacang botol, sayuran daun hijau semua aku makan. Bendi adalah kegemaran aku.

Cuma, aku perasan aku dah start makan pedas balik. Hum..hum..

Pesanan doctor adalah aku kena seimbangkan diet aku kembali. Portion nasi, sayur dan buah kena betul. Selain itu banyakkan pengambilan fiber dalam makanan. Kalau aku tak nak berubah, then aku akan susah di kemudian hari. Tadi pun doctor bagi ubat sapu dan ubat lembutkan najis aje.

p/s: Ayah aku suruh aku kurangkan portion nasi....sedih...nanti lapar!!!

No comments: