Tuesday, July 20, 2010

Bila abang berkata-kata...

Cerita kali ni berkenaan anak saudara aku, yang memang aku marah pun LOVE lagi dengan aku (sebenarnya dia buat tak tau je kalau aku memekak marah-marah). Kenapa aku kata LOVE? Sebab bila mana 2 adiknya berlari-lari mendapatkan atok, dia masih stay dok layan aku rasa sample kuih-muih raya.

Nama dia Muhammad Zulkarnain. Nama glamour Nain. Nama bahasa diri Abang.

Nak dijadikan cerita, last Saturday aku pergi melepak kat umah dia sementara tunggu Dd gi main bowling. Abang telah bertanya kepada aku beberapa soalan yang pada aku belum tahap budak umur 6 tahun patut bercakap.

Abang: Bulan 8 nanti Ngah dapat baby. Bibik kena datang cepat utk jaga Abang. Kalau tak nanti tak ada orang nak jaga. Nenek kena jaga Ngah.
Aku: Ha'a...nanti bibik datang la!

Abang: Nama anak Ngah apa? Nak panggil apa?
Aku: Panggil bb boy la.
Abang: ...geleng...
Aku: Abang ada nama untuk bb?
Abang: Azim, Lulu, Ben dan beberapa nama lagi sambil menunjukkan cartoon yang dimaksudkan.
Aku: Alamak...takkan nak letak nama cartoon kot!
Abang: ...tersengih...

Abang: Nanti anak Ngah nak jadi apa?
Aku: Jadi apa?
Abang: Yelah..nak jadi doctor ke...nak jadi apa?
Aku: Anak Ngah semua boleh jadi, doctor boleh, accountant boleh, engineer boleh, teacher boleh..semua boleh!
Nenek: Abang nak jadi apa?
Abang: ...hanya senggih...

Pada aku dia jujur. Tapi dengan siapa pulak dia bincang hal ni?

p/s: Afiq takut tengok perut aku!! Akak aku kata perut Ngah besarkan...

No comments: