Friday, July 30, 2010

Cecair kuning & hospital Pantai

Aku pun tengah confuse ni, apa hal ada lelehan cecair kuning pukul 6 pagi tadi. Aku baru lepas menunaikan solat Subuh dan tetiba rasa ada cecair meleleh. Sepantas kilat aku check arrr, takde apa cuma perlu tukar panty. Tengah jalan-jalan cari panty baru, kenapa makin lama makin basah kat private part aku? Terus aku lap dan cakap dgn Dd. Yelah, pagi sangat so masing-masing blur. Aku terus ke toilet sementara buli Dd buatkan air Horlicks untuk Mm (manja sokmo, pagi-pagi mesti gedik nak suruh Dd bancuh susu EnfaMama+Horlicks tp memang sodap pun, sesuai je pecahan susu + horlicks tu..).

So, bila sampai opis pukul 7 pagi aku dok kat sofa depan sekali sambil membelek majalah Pa&Ma yang dibeli oleh K'Ina (kira subsidi dari opismate untuk isu BF). Aku dok depan supaya kalau perlu ke toilet dapat disegerakan. Dan sebenarnya aku tertidur kat sofa empuk tu sampai PA Pengarah aku tegur nape tak masuk, heheheh...

Setakat ini, cecair tersebut sudah tidak ada lagi keluar.

Ikuti perbualan aku & kawan baik aku nun jauh di Cyberjaya:

Aku: Hai, S*****. Boleh cakap?
S: Boleh...awak sihat?
Aku: Sihat, alhamdulillah. Nape bising sangat tu?
S: Ada convo carnival ni, tengah lalu on the way to bank.
Aku: Owhhh padan la. Nak tanya sikit pasal Hospital Pantai. Tak perlu register apa-apa ke?
S: Takde, bila dah sakit terus je ke emergancy section. Nanti dia akan suruh awak duduk atas wheel chair. Walau awak masih boleh jalan, tetap kena dok atas kerusi. Tanya doctor siapa dan mereka direct call doctor tersebut. Then mereka terus tolak awak ke ward.
Aku: Owh...ok! Apa nak kena bawak?
S: Prepare a bag siap-siap dalam kereta awak. Senang kalau perlu masuk hospital.
Aku: Dalam beg tu nak bawak apa?
S: Kain batik, baju, stokin, pad, toilettries. Untuk baby bawak baju, mitten & bottie, pampers, kain bedung. Tapi nanti kat hospital baby kena pakai barangan hospital, nak keluar baru pakai baju sendiri. Pampers kalau tak mau pakai hospital punya, boleh pakai yang kita bawak.
Aku: Kalau hospital dah ada, pakai diaorang punya aje sebab semua masuk bil kan...(gelak2)
S: Betul-betul...(sambil gelak2). Kita ada teringat kat awak, nak call tapi handphone kena barr. Bila due?
Aku: Kalau ikut 1st day raya tp doctor kata 2nd week raya. Aku lak rasa macam end August.
S: Nanti bagi tau la kalau dah bersalin.
Aku: Insya-allah, kalau aku ingat. Bukan apa, aku ni sebenarnya tengah takut gak. Baby aku dok melintang lagi ni.
S: Kita dulu pun camtu, cakap kat dia tak kesian kat mummy ke & berdoa. Akhirnya by 7 months dia turun ikut position yang sepatutnya.
Aku: Tu la, harap macam tu. Cakap dah tapi dia pun degil gak. Doctor hari tu try pusingkan, tp dia taknak. Mak kita kata dia sure marah lagi-lagi time tu dia tengah nyenyak tido.
S: Ok, je. Cakap elok2 kat dia & doa. Nanti dah bersalin ok.
Aku: Doctor babyi hari tu awak dapat sapa? Ok tak?
S: Tak pilih pun cuma diberi terus kepada doctor ... (aku dah lupa la namanya). Doctor tu ok, puas hati la dengan dia. Tak pilih pun.
Aku: Mmg doctor kat Pantai la dia yea. Tiap bulan cucuk kat doctor tu gak ke?
S: Ha'a...takde masalah sebab dia fulltime kat situ.
Aku: Owh..ok. Raya mana dulu tahun ni?
S: Raya kat Pahang dulu.
Aku: Takpe, panjang raya kat belah awak nanti.
S: Nanti dah bersalin cakap, boleh gi lawat.
Aku: Insya-allah. Ok, nanti kita jumpa story-mory lagi tau.
S: Ok, nanti kita call awak. Bye.
Aku: Bye.

Punya la tak caya cakap Tok Mid sampai minta confirmation dari kawan bernama S. S dia dengan Dato' Dr. Norashikin.

p/s: Aku tengah lapar niiii...tolong la!!

No comments: