Tuesday, July 27, 2010

Cerita aku & Dd pada hari Ahad, 25 Julai 2010

Alhamdulillah, seperti yang dirancang kami berdua selamat ber'shopping' (jgn guna perkataan ni dalam mana-mana penulisan peperiksaan yea anak-anak!!) di Mid Valley.

At first Dd ajak pegi Gardens, banyak kedai jual barang bb kan...banyak pilihan kan...aku tau dia baca blog aku ni tapi nanti la. Seperti yang Dd sedia maklum, Mothercare adalah tempat pilihan aku nak shopping. Jadi dia dah faham benar-benar kemahuan aku. Maka menapak la kami berdua ke kedai tersebut. Dah pusing-pusing dekat 1 jam setengah tapi satu benda pun belum beli lagi. Apa taknya, ada aku gedik-gedik nak beli colour pink, purple dan colour orang tua Melayu & Cina pantang iaitu colour kuning banyak plak kali ni!

Hari tersebut adalah hari terakhir sale dan ada additional 10% untuk card holder. Since kawan aku lupa nak kasi pinjam, melepas la aku nak rasa lagi murah. Takpe, rezeki dari Allah s.w.t.

Barang yang mula sekali kami pilih dan masuk dalam beg adalah 2 botol Dr.Brown dan 1 berus botol. Tu pun dok belek macam nak beli 10 botol. Kemudian aku la yang beria nak beli shampoo & body wash Nature ????. Then bayar la Dd sekian harga. Aku kemudian cakap depan Dd kepada diri aku sendiri, sabar...jangan terikut-ikut sgt kata hati nak beli macam-macam & banyak-banyak.

Pergi pulak ke satu kedai Mothercare yang jual baju aje. Aku tetiba cakap ngan Dd, lupa nak tgk towel. Menapak la Dd balik ke kedai tadi semula dan nasib ada.

Aku dah rambang bijik mata tgk sleep suit yang cute-cute, langsung suruh Dd je yang buat pilihan (kasi chance la tukang bayar buat pilihan sebab teruk kena ketuk dengan aku). Aku pilih socks & mittens colour plain white. Aku tension je tengok tutup kepala (like soft cap) tu jual sampai dua, pulak tu same size. Sanggup aku tangguhkan niat hanya kerana aku yang kedekut. Time nak bayar, boleh plak Dd cekup lagi satu set sleep suit. Dd dah langgar list...list nak beli 6 aje baju, which 2 untuk malam dan 4 untuk siang. Dd kata takpe, takkan plak anak staff ******** takde baju pulak nak pakai. Since Dd yang bayar, aku ikutkan aje.

Walau kaki dah sakit, nak jugak singgah kedai Mum's Care. Niat nak beli small towel tapi dia jual sampai 16 keping untuk harga RM15. Nak buat apa banyak-banyak sampai macam tu. Kalau bagi adik ipar aku separuh, aku ada 8 keping lagi, takkan la cuci tak kering-kering sampai 2 hari 2 malam? Tengok kain bedung pulak, ala yang style moden tu. Imported item sampai RM80++ satu, gila ke apa mahal. Bila aku pikir-pikir balik kain tu sangat tebal, tak sesuai untuk iklim cam kat negara kita ni. So, kena ulang tengok local item tu ok ke tak. Cuma aku masih terfikir, receiving blanket tu apa nyer? Kain bedung ke..sebab jenama dia kalau tak silap Bubble Bee. Akhirnya, tak beli apa pun.

Untuk mengenyangkan perut aku, terus tuju ke Secret Receipe. Dan aku pujuk Dd bawak aku gi beli lagi barang bb boy hari Sabtu ni jugak kat JJ. Aku nak cari 2 baju lobang-lobang yang akak aku suggest dan 2 baju bukan jenis suit.

Balik rumah, bila ku lihat senarai kena beli...hum..hum...sorry Dd as you just spent RMxxx.xx for 6 out of 18 items. Dan aku telah diamanahkan untuk check again barang yang dibeli sebab boleh tukar balik dalam masa 5 hari. And time nak tido, Dd cakap kat Bb boy...kena beli sleep suit lebih sebab Mm kuat pakai aircond, sejuk nanti. Aku gak yang salah, dah tu tido macam main game boxing..tak selesa you!

p/s: I knew Dd excited cuma dia segan nak showed dia pun nak buat pilihan. Dd please take into account nak beli botol sterlizer & katil yea, TQ!

No comments: