Sunday, July 18, 2010

Last semester to go....

Rupanya aku dah last yang sangat last semester dah....sekali pikir lawak jugak tapi bila dua kali pikir, tak lawak dah sebab aku belum buat apa2 lagi. Faham tak?

Benarnya, tahun ni aku rasa rezeki aku sangat cemerlang. Bermula dengan aku memaksa diriku menyiapkan thesis part 1 master projek, diikuti pengesahan Tok Mid aku pregnant dan akhirnya aku dapat tawaran kerja yang lebih baik. Syukur alhamdulillah.

Sekarang ni, bukan bb boy je dah masuk trimester terakhir, aku punya pelajaran pun dah masuk semester terakhir. Otak ni selalu aje terkenang nak start buat thesis part 2 tapi...hampeh.

Tadi aku kuatkan diri minta mak taja bayaran semester terakhir ni. Aku nak diri aku rasa terhutang dan oleh itu aku akan push diri ke arah BUAT THESIS. Ha...gelak la tu kat aku tapi itu la aku, tanpa faktor menolak yang kuat aku kadang-kadang SLOW.

Dan...aku dah tekad, habis je Master ni, aku nak pencen dari belajar untuk 10 tahun. Atau bila dah confirm nanti aku minta sambung belajar balik, insya Allah.

Orang kata, kalau aku rajin membaca, anak pandai. Tapi kalau baca report hari-hari, itu kategori yang boleh di ambil kira ke? Tapi nasihat Tok Mid lagi baik..banyakkan berzikir dan berdoa.

p/s: Last date to register on 23 July 2010....ishh kopak mak aku kena ketuk kali ni.

No comments: