Tuesday, December 14, 2010

Jangan bertindak kejam....

Dah lamakan I tak update blog ni. Busy sangat, kena attend kursus, tulis thesis, etc.

So, nak dimudahkan cerita semalam jugak aku baru buka email kat opis. Dan hatiku tersentuh, betul-betul nak menitis air mata.

Ceritanya berkenaan seorang kanak-kanak yang didera pengasuh di nurseri. Cuba tengak gambar bawah ni:





Apa jua kesalahan anak ini, sepatutnya ditegur dengan baik. Dan sekiranya pengasuh sedar, pihak keluarga kanak-kanak ini membayar ok...bayar perkhidmatan, jadi kalau tidak tahan dengan perangai kanak-kanak ini pun sila MAKLUMKAN segera kepada keluarganya. Bukan dengan membuli dan mendera kanak-kanak ini.

Pada mak aku senang je...masukkan nama pendera, nama nurseri dan black list nama pengusaha dan keluarganya sekali.

Pada aku? Lagi senang...aku nak bawak naik mahkamah, aku nak tuntut hak anak aku balik, hak aku, hak suami aku. Senang cakap aku nak saman dia habis-habisan. Ingat senang ke nak lahirkan, besarkan seorang anak?

p/s: Bila tengok Azizi meragam, hum...justify la aku ambil pembantu di rumah!!

2 comments:

Shida said...

Tau tak nursery kat mana ni? Kalau tak reti jaga budak, jgn bukak nurserylah....

eliyazz said...

nursery putrajaya....nama nursery tak tau...