Friday, February 18, 2011

Hangin aje aku

Well as all of you know, my life currently a bit hectic since my beloved hubby is on his EURO trip. Beside my commitment to look after baby Azizi, my workload and responsible at office also increase due to limitation of human resource at this moment.

Ha....kan aku dah cakap orang putih, ala-ala feeling gitu!! Disamping sibuk tu, aku masih surf internet bagi mencari orang yg boleh membuat cookies & cake utk birthday Azizi.

Nak dijadikan cerita, aku telah terlihat presentation yang menarik di Flickr di bawah label CakewalkBU3. Takde info langsung macamana nak hubungi tokey. Dan tak pasal-pasal aku nak drop comment kena register Flickr jugak. Dan aku pun register la, demi nak dapatkan info daripada tokey. Then, nak send message aku kena add dulu CakewalkBU3 dalam contact list. Dengan niat tak lebih untuk urusan business + tak mahir guna Flickr, aku pun try add tokey CakewalkBU3. Sekali aku telah di BLOCK oleh tokey CakewalkBU3 atas sebab-sebab tertentu. Of course I'm felt soooooooo baddddddddddddddddd.

Tokey buat business tapi cara nak contact langsung takde. Bila future customers try approach nak deal business, negative sign plak dari pihak tokey. Well, bukan you sorang saja pandai buat cake. Dan jangan jadi isu pulak bila satu hari nanti, bila orang melayu beli kek daripada bangsa lain, time tu la jangan nak keluarkan statement pelik-pelik. Yes, saya tengah marah. Look like tokey suka duduk dalam kelompok dia sahaja. Agaknya saya bukan standard dia, tak boleh kawan dengan dia. Tapi kalau dia tahu siapa saya, latarbelakang saya pasti ........ owh, jangan bongkak yea cik Eliyazz kerana itu semua keadaan dunia, akhirat sama sahaja kita! Apa yang cuba saya cakap, saya juga ada pengaruh di kalangan rakan-rakan + blog readers ni. So, kalau saya dah beri view yang negative, next time orang akan fikir 100x sebelum deal business dengan tokey.

Dan jika hubby ada, sure dia akan berusaha supaya aku tidak bersedih. Hum .... dulu rahsia, now I let all of you know that I akan tempah kek baby Azizi kat hotel je, senang dan mudah so takde birokrasi dan saya tak perlu bersusah payah nak tolong orang untuk maju dan kaya!

End of story!!!

p/s: Hati aku agak sikit terubat kerana esok nak pick up chocolate di Cheras!

2 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

siapakah diaaa?
lia ord dgn kak azrina,lecturer fosee...cake dia pon sedap & cantek:):)

Alia: kirimlah LV/gucci sebiji kat hubby hehehhehehheh....

eliyazz said...

camna nak contact K'Azrina? Hari tu adik ada email tp no reply dr dia la....